.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
منفی بافی بر علیه منطقه آزاد تجاری امیرآباد در خبرگزاری دانشگاه آزاد ؛
افزایش مناطق آزاد تجاری افراد سودجو را خوشحال می‌کند و باعث افزایش بیکاری می شود !!!
شمال نیوز : به نظر می رسد در روزهای آینده موج منفی بافی ها و جنگ روانی از سوی افرادی که مناطق مورد نظر آنان قابلیت ایجاد منطقه آزاد تجاری را نداشته در پوشش اظهارنظرهای علمی و .... شتاب بیشتری گیرد .....
افزایش مناطق آزاد تجاری افراد سودجو را خوشحال می‌کند و  باعث افزایش بیکاری می شود !!!

شمال نیوز : یک استاد اقتصاد دانشگاه مازندران در گفتگو با خبرگزاری دانشگاه آزاد « آنا » گفت: لایحه افزایش مناطق آزاد تجاری تنها به سود شرکت‌ها و افراد سودجو است و در نهایت باعث افزایش بیکاری و ضربه زدن به تولیدات ملی و بومی خواهد شد.

به گزارش شمال نیوز ، وی گفت: قرار است منطقه ویژه تجاری بندر امیر آباد به منطقه آزاد تبدیل شود. این مسأله از دو دیدگاه قابل بررسی است. از یک سو وقتی محدوه‌ای به عنوان منطقه آزاد شناخته می‌شود، مزیت‌هایی با خود به همراه دارد یکی از مزایا این است که اتومبیل‌های لوکس و خارجی می‌توانند بدون عوارض در این مناطق رفت و آمد کنند؛ اگر چه حضور این خودرو‌ها کمی شیک به نظر می‌رسد، اما همین موضوع عواقب سنگینی را برای مردم شهر به دنبال دارد.

وی در ادامه گفت: یکی از آثار منفی این ماجرا این است که قیمت زمین و مسکن افزایش پیدا می‌کند و این موضوع بر طبقه متوسط و پایین جامعه فشار می‌آورد. از سوی دیگر وضعیت اشتغال در این مناطق نیز دستخوش تغییرات اساسی می‌شود، زیرا تجربه ثابت کرده است که نه تنها شغلی ایجاد نمی‌شود، بلکه واحد‌های تولیدی در این مناطق نیز به مشکل بر می‌خورند و متأسفانه این مناطق به محلی برای ورود کالای قاچاق تبدیل می‌شوند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: بسیاری از نمایندگان مجلس برای گرفتن رأی در تلاشند که این مناطق را در حوزه انتخابی خود مطرح کنند و در حالی که لایحه افزایش مناطق آزاد تجاری تنها شرکت‌ها و افراد سودجو را خوشحال می‌کند و در نهایت باعث افزایش بیکاری و ضربه زدن به تولیدات ملی و بومی خواهد شد.

 

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که این روزها با عزم استانی برای قطعی شدن بندر امیرآباد به عنوان منطقه آزاد تجاری و قطع امید برخی از محل های پیشنهادی دیگر ، برخی از افراد بنای مخالفت خود را با پوشش علمی و کارشناسی بیان و متاسفانه خبرگزاری های وابسته به نهادهای علمی نیز با آب و تاب آنرا منعکس می کنند .

 

از سوی دیگر این افراد می توانستند در طول سال های گذشته با ارائه مستندات علمی و پژوهشی خود به مدیران ارشد استان ، نظرات خود را اعلام نمایند که این فرصت را نادیده انگاشتند .

 

به نظر می رسد در روزهای آینده موج منفی بافی ها و جنگ روانی از سوی افرادی که مناطق مورد نظر آنان قابلیت ایجاد منطقه آزاد تجاری را نداشته در پوشش اظهارنظرهای علمی و .... شتاب بیشتری گیرد .

 

نکته قابل تامل اینکه علاقه خبرگزاری دانشگاه آزاد که این روزها با تغییر سئوال برانگیز رئیس کل دانشگاه آزاد همراه بود قابل تامل است . این خبرگزاری به جای پرداختن به اینگونه موضوعات ، بهتر است به انتقادات موجود در عملکرد واحدهای دانشگاهی خود در استان بپردازد .

 

اساتید فرهیخته دانشگاه نیز به جای رسانه ای نمودن این گونه نظرات ، دیدگاههای خود را از طریق اتاق فکر استان که متولی آن نیز رئیس دانشگاه مازندران است باطلاع مدیران ارشد و تصمیم ساز برسانند .

 

بدون تردید اظهارنظرهای اینچنینی افکار عمومی را که امیدوار به ثمر نشستن این موقعیت طلایی برای اقتصاد استان بوده را دچار ناامیدی و یاس می کند و این زیبنده نیست .

 

خوشبختانه استاندار مازندران بصورت تمام قد برای تمام شدن ماجرای محل منطقه آزاد تجاری ورود کرده و با اعلام رسمی بندر امیرآباد به عنوان مکان نهایی ، بر همه منفی بافی ها پایان داد و قطعا به عنوان یک اقدام ماندگار از خود در استان مازندران به نیکی به یادگار خواهد گذاشت و مردم اطمینان داشته باشند اظهارات منفی در این راستا خللی در اراده استاندار مازندران  و تیم مدیریتی استان ایجاد نخواهد کرد .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

رضا 3 شهريور 1397
فقط بندر امیراباد می تواند منطقه ازاد شود .فقط
سید بابلی 3 شهريور 1397
ما از این استادها زیاد دیدیم . اگر واقعا نقد دلسوزانه بود چرا در طرح کارشناسی تقدیم استاندار نشد . به نظرم این سخنان نمی تواند بندرایر ابد را و مردم مازندران را از نعمت داشتند منطقه ازد محروم کند .
علی 3 شهريور 1397
این استاد قطعا ......... و کاملا سیاسی است. استاد عزیز لطفا سیاسی کاری نکنید
يعقوبي 3 شهريور 1397
اين چه استادي هست كه هنوز مطالعاتي در مورد مناطق آزاد تجاري نداشته اظهار نظر مي كند چين چطور به توسعه رسيد . مناطف آزاد تجاري چين را مي شناسد . مالزي . سنگاپور . هنگ كنگ و......براي ايشان متاسفيم . مازندران يكي از موفقترين منطقه آزاد تجاري خواهد شد اگر اخلال ايجاد نكنند . ما چه بخواهيم و چه نخواهيم بايد به تجارت جهاني متصل شويم مناطق آزاد تجاري گذرگاه اتصال به تجارت جهاني مي باشد . هرچه گذرگاه ها بيشتر باشد . صدمات عقب ماندگي اقتصادي كمتر و زمان و فرصت از دست رفته كمتر مي شود . خواهشند بجاي كارشكني كمك كنند تا بيشترين منافع نصيب كشورمان گردد. به رشد و توسعه پايدار برسيم.
خبرنگار 3 شهريور 1397
خبرگزاری آنا با این خبرها نمی توه برای خودش مخاطب در مازندران جمع کنه . واقعا گدایی مخاطب خیلی بده
مازندرانی 3 شهريور 1397
همه ی ما دیدیم شهر ها و استان هایی که منطقه آزاد شدن مردمش چه پیشرفت هایی کردن از اهواز تبریز رشت و ... چرا نباید ما مازندرانی ها پیشرفت کنیم؟روی حرفم با اون استاد محترمه شما ..............................................
پاسخ ها به این نظر
شهریار 3 شهريور 1397
البته اگر بخواهیم منطقی حرف بزنیم اون پیشرفتی که موردنظر هست نمیکنه شما الان منطقه آزاد انزلی رو ببینید شهرش همون خرابه ای که بوده هست فقط اون قسمت منطقه آزاد که دورش دیوار هم هست چهارتا پاساژ خورده بعد تبریز رشت کجا منطقه آزاد شدن؟؟؟؟؟نکنه اونجا چهارتا پلاک ماشین منطقه آزاد دیدی فکر کردن منطقه آزاد هستن????????????
مازندرانی 3 شهريور 1397
اقای شهریار سوادت در همین حده؟شهر؟منطقه ازاد باعث شهرسازی میشه؟من گفتم مردمش پیشرفت کردن بله شما ببین همین رشت یا تبریز یا اهواز اگه منطقه ازاد نبود درامد مردمش نصف یا حتی کمتر و سرمایه در گردش شهر و استان خیلی خیلی کمتر بود اونجایی که میگی دورش دیواره جزه زمین های بندره یا اون منطقه ازاد/لازم به ذکره منطقه ازاد به صورت شعاع در نظر گرفته میشه که گاهی بر طبق تصمیمات سیاسی شعاع بیشتر شده و کل استان رو در بر میگیره
نا شناس 3 شهريور 1397
روی حرفم با شهریاره اره رشت(انزلی) و تبریز(ارس) و اهوازم(اروند) منطقه ازادن منطقه ازاد صرفا بندر نیست میتونه تا شعاع چند ده کیلومتری باشه و جالب اینجاست مسخره میکنی اره عزیز باعث میشه سرمایه گذاری بیشتر بشه زمینات گرون تر بشن پول تو جیبت بیشتر بشه حالا بخند
نا شناس 3 شهريور 1397
اقای خوش خنده اره ماشین ها فقط تا جایی که منطقه ازاد باشه میتونن برن بعدش پلاک گذر میگیرن پول نداری پراید بخری بعد میای ماشینای منطقه رو مسخره میکنی بی سواد با ۸۰ تومن میتونی ماشین خوبی بخری این پیشرفت نیست؟ شمال نیوز درج کن
نا شناس 3 شهريور 1397
اقای منطقی شهر سازی رو شهرداری انجام میده که اونم بودجه خاص خودشو داره اگه خوب نبود واسه مردمش تا الان جمعش کرده بودن حتما یکی مثل همین استاد بهت مدرک داد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.